SZKOLENIA

RÓŻNICE MIĘDZYKULTUROWE W BIZNESIE

Idea szkolenia:

Główny cel szkolenia to:

zdobycie kompetencji kulturowej a dzięki temu skuteczniejsze działania w sferze biznesowej i społecznej (to dzisiaj najbardziej poszukiwana kompetencja menedżerska w Europie i USA)

 

Efekt ten uzyskamy poprzez:

Omówienie wpływu kultury na najważniejsze aspekty biznesu (strategię, motywację, strukturę, styl zarządzania, kontrolę, sposoby komunikowania się, relacje z Klientami)

Praktyczne przećwiczenie pokonywania najważniejszych barier w komunikacji międzykulturowej (język, komunikacja niewerbalna, stereotypy, tendencja do przedwczesnego oceniania, przywiązanie do własnych wartości)

Praktyczne przećwiczenie elementów etykiety biznesowej pod kątem krajów interesujących uczestników

Porównanie wartości najważniejszych dla omawianych społeczności i powiązanie ich z odpowiednimi zachowaniami

 

Korzyści ze szkolenia:

Poznanie siebie oraz przyczyn i mechanizmów ważnych zjawisk biznesowych i  społecznych, wykorzystanie różnorodności zespołu dla uzyskania synergii, redukcja stresu, skuteczniejsze negocjacje, umiejętność rozpoznawania innych kultur, trafne przewidywanie najbardziej prawdopodobnych zachowań reprezentantów innych kultur i właściwe komunikowanie się z nimi oraz dostosowanie się do partnerów biznesowych  w budowaniu relacji, zrozumienie szefów, kolegów i podwładnych z innych krajów, lepsze zarządzanie ludźmi, mniej gaf i błędów.

 

Program szkolenia:

  • Co to jest kultura, dlaczego różne społeczeństwa są tak odmienne i co z tego  wynika. Dowiemy się m. in. dlaczego polskie cukierki nie zrobiły furory w Indiach
  • Co kieruje naszymi emocjami i reakcjami – przyjrzymy się naszym wartościom. Szefie czy znasz wartości swoich podwładnych? Jak obiektywnie ocenić kulturę by sprawnie  poruszać się w dżungli różnorodności.
  • Poznamy odpowiednie narzędzia – wymiary kulturowe. Jaki wpływ na najważniejsze aspekty biznesu (strukturę firmy, styl zarządzania, decyzje, strategię, motywowanie, podejmowanie ryzyka, selekcję i rekrutację, wprowadzanie zmiany, komunikację,  informację zwrotną)  ma kultura.
  • Nasze miejsce na kulturowej mapie świata. Dlaczego lubimy piosenki, które już znamy a sprawiedliwość musi być po naszej stronie?
  • Czas – idzie, płynie czy ucieka? Kultury sekwencyjne i synchroniczne – dlaczego na Titanicu zginęło 15% więcej Anglików niż Amerykanów. Kultury krótko i długoterminowe. Czy zrobiłeś kiedyś biznesplan na 200 lat?
  • Co jest celem negocjatorów – nawiązać partnerskie relacje czy podpisać kontrakt, jak zwracać się do partnerów z Niemiec a jak do Chińczyków czy Skandynawów. Jak zacząć mail do dyrektora z Moskwy, co oznaczać może uśmiech mieszkańca Dalekiego Wschodu, jak odmówić grzecznie  lecz wyraźnie Japończykowi. Poznamy istotę podziałów na kultury propartnerskie i protransakcyjne, ceremonialne i nieceremonialne, ekspresyjne i powściągliwe oraz różnice między komunikacją wysoko i niskokontekstową.
  • Pokonywanie barier w komunikacji międzykulturowej. Znasz dobrze  angielski – niestety to nie wystarczy, dlaczego – przekonasz się. Jeden nieświadomie wykonany gest może zniweczyć długotrwałe wysiłki – mowa ciała to wachlarz pułapek – zajrzymy do ich wnętrza. Jak się pozbyć stereotypów – spróbujemy. Dlaczego odmienne zachowania budzą naszą podejrzliwość i niechęć? Czy wierność własnym wartościom może być przeszkodą w komunikacji – odpowiedź znajdziemy w ćwiczeniu  ”Kij”.
  • Elementy etykiety biznesowej w różnych kulturach – jak się ubrać, jak się przywitać, gdzie, komu i kiedy dać prezent – jaki, jak opakowany, jak ma wyglądać wizytówka, jak ją wręczyć i jak przyjąć, czy patrzeć rozmówcy w oczy, czy możemy na dzień dobry pocałować zaprzyjaźnionego Chińczyka, a Francuza? Dlaczego na koniec uroczystego obiadu w Chinach  zamiast deseru podają rybę? O czym warto rozmawiać a czego pod żadnym pozorem nie wolno robić .
  • Podsumowanie – porównamy wartości Polaków i wielu innych nacji – szczególnie interesujących uczestników – przełożymy różnice na najbardziej prawdopodobne zachowania.

 

2 dniowy warsztat dla menedżerów wszystkich szczebli, negocjatorów, pracowników firm o globalnym zasięgu i międzynarodowych

PREZENTACJE, WYSTĄPIENIA PUBLICZNE I MEDIALNE

Idea szkolenia:

Czy Twoje prezentacje są skuteczne? –główny cel warsztatów to poznanie użytecznych technik i zwiększenie skuteczności Twoich wystąpień – czy potrafisz zachęcić, przekonać, skłonić do podjęcia decyzji, przedstawić sytuację – co słuchacze zapamiętają z Twoich prezentacji?

Efekt uzyskamy poprzez:
sprawdzenie i wspólną pracę nad przygotowaniem różnych aspektów Twoich wystąpień, tak byś panował nad tym, co powinno zostać w pamięci audytorium, wystąpisz kilka razy przed publicznością – otrzymasz informację zwrotną i wskazówki od trenera i kolegów

Korzyści ze szkolenia:
przyswojenie praktycznych technik, radzenie sobie ze stresem i trudnymi sytuacjami, większa skuteczność prezentacji, zdobycie doświadczenia w tworzeniu prezentacji i jej atrakcyjnym przeprowadzeniu, poznanie zasad współpracy z mediami

Program szkolenia:

  • Czy znasz swoją publiczność? – co o niej wiesz, a co musisz  wiedzieć?
  • Struktura Twoich wystąpień – siła czy słabość – czy slajdy, które dostałeś z działu marketingu to szkielet Twojej prezentacji, czy to pomoc czy może pułapka? Umiesz przygotować własne?
  • Jak komunikujesz się werbalnie – czy potrafisz posługiwać się bardzo skutecznym narzędziem – językiem? Poznaj przeszkody w komunikacji werbalnej i sposoby ich pokonywania. Zastanów się nad doborem sformułowań. Pomogą Ci ćwiczenia dykcji i intonacji, Twoje prezentacje powinny wyróżniać się także pod tym względem.
  • Czy prezentujesz przez Internet? – skupimy się na tym szczególnym wyzwaniu.
  • Czy kontrolujesz swoje gesty i postawę? Czy twoje ciało komunikuje publiczności to samo co słowa? – przyjrzymy się wspólnie
  • Jakie wrażenie wywołujesz u swoich uczestników – co czują na Twój widok, czy potrafisz profesjonalnie rozpocząć swoje wystąpienie? Czy wiesz jak się ubrać?
  • Czy prezentujesz w sposób ciekawy – umiesz zaangażować publiczność?
  • Przećwiczymy 10 najskuteczniejszych sposobów aktywizowania audytorium.
  • Uczestnicy z piekła rodem – poradzisz sobie z nimi – tak, by nie zepsuli Twojego wystąpienia nieodpowiednim zachowaniem czy trudnym pytaniem? – spróbujmy.
  • Stres – czym jest w istocie ta zmora prezenterów – najważniejsze mechanizmy i sposoby kontroli. 
  • Musisz wystąpić przed audytorium pochodzącym z innej kultury – czy zacząć od anegdoty, co przedstawić –  szczegóły czy trendy, co z mową ciała – jak gestykulować? Jakie wnioski – kategoryczne czy ostrożne? Zastanowimy się wspólnie.
  • Czy lubisz zabawę z jadowitym wężem? – tak, to świetnie – kontaktuj się z mediami – możesz zabłysnąć albo zginiesz!
  • Trafia Ci się wspaniała okazja – wystąpisz w telewizji, ale jak przedstawić złożoną kwestię w ciągu 1 minuty? Jak przekonać milionową publiczność?
  • Czy  dziennikarz, z którym rozmawiasz usłyszy w słuchawce wściekły wrzask producenta: „zrób coś z tym cholernym nudziarzem!?”
  • Kryzys w firmie – media dzwonią bez przerwy, musisz im coś powiedzieć, ale co? – czy odpowiedź „bez komentarza” będzie dobrym wyjściem?

2 lub 3 dniowy warsztat dla wszystkich pracowników firmy prezentujących dla Klientów wewnętrznych i zewnętrznych oraz szkolących

BIZNESOWY SAVOIR-VIVRE

Idea szkolenia: celem naszego spotkania jest praktyczne zapoznanie się z etykietą obowiązującą podczas kontaktów biznesowych w różnych kulturach

Efekt uzyskamy poprzez: poznanie zwyczajów, rytuałów i norm dotyczących zachowań, prowadzenia rozmów, ubioru, kuchni i wielu innych aspektów szeroko rozumianych spotkań biznesowych; praktyczne ćwiczenia, przykłady i ilustracje pomogą utrwalić nową wiedzę.

Korzyści ze szkolenia: redukcja stresu i zwiększenie pewności siebie w kontaktach międzynarodowych, zmniejszenie ilości błędów – wywieranie lepszego wrażenia, skuteczniejsze kontakty biznesowe, lepsze relacje z Klientami i partnerami z różnych stron świata

Program

  •  Rozwiewamy mity. Czy poza ciemnym garniturem dla panów istnieją jeszcze jakieś elementy „międzynarodowej” etykiety
  • Umawianie spotkań
  • Aspekty kulturowe formalnego ubioru dla pań i panów, czym różni się elegancja angielska od włoskiej, co włożyć na siebie wieczorem w USA
  • Sześć stopni stroju „casual”
  • Pojmowanie czasu i punktualność w różnych miejscach na świecie
  • Jak się witać z przedstawicielami różnych kultur
  • Zasady precedencji
  • Wizytówki – treść, wręczanie i przyjmowanie, co dalej z wizytówką
  • Prowadzenie rozmów – zwyczaje (od czego zacząć, o czym rozmawiać) i style komunikacji, dlaczego Japończycy rzadko odzywają się podczas konferencji
  • Dystans przestrzenny i kontakty fizyczne, czy poklepać Anglika po ramieniu?
  • Mowa ciała, niebezpieczne gesty w rozmaitych kulturach
  • Kontakt wzrokowy, komu patrzymy w oczy a komu nie?
  • Czy uśmiech to oznaka życzliwości?
  • Prezenty – dawać czy nie?, kiedy? co, jak opakować?, rozpakować przy ofiarodawcy?
  • Czy przyjąć zaproszenie do domu – jak się przygotować, czy przyjść punktualnie, co przynieść gospodarzom, jak się zachować podczas przyjęcia
  • Różne rodzaje przyjęć, zwyczaje i etykieta przy stole, potrawy kłopotliwe w jedzeniu, stosowne menu dla gości z różnych stron świata
  • Co należy a czego pod żadnym pozorem nie wolno

1 dniowe szkolenie dla menedżerów i pracowników kontaktujących się z przedstawicielami różnych kultur

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI W ŚRODOWISKU WIELOKULTUROWYM

Idea szkolenia: poznanie logiki i zasad działania w pracy projektowej oraz skuteczne jej prowadzenie w warunkach różnorodności kulturowej

Efekt uzyskamy poprzez: poznanie i przyswojenie sobie podstawowych technik i narzędzi niezbędnych do pracy w projektach, pracując w zespołach projektowych nad wybranymi przykładami projektów w różnych kontekstach kulturowych.

Korzyści ze szkolenia: skuteczna realizacja projektów, nabycie kompetencji zarządzania międzykulturowego – poznanie zasad efektywnego kierowania zespołem projektowym składającym się z przedstawicieli różnych kultur.

NEGOCJACJE – ASPEKTY PSYCHOLOGICZNE I KULTUROWE W PRAKTYCE

Idea szkolenia: poznanie mechanizmów psychologicznych i kulturowego podłoża różnych zachowań ludzkich na poszczególnych etapach procesu negocjacyjnego, radzenie sobie z trudnymi negocjatorami i sytuacjami.

Efekt uzyskamy poprzez: praktyczne ćwiczenie zachowań na wszystkich etapach negocjacji w różnych kontekstach kulturowych i trudnych sytuacjach oraz porównanie się z najlepszymi.

Korzyści ze szkolenia: lepsze przygotowanie, większa dbałość o relacje, mniejszy poziom stresu, bardziej racjonalne i odpowiednie zachowania w trudnych sytuacjach a dzięki temu lepszy wynik negocjacji.

GLOBALNY MENEDŻER

Idea szkolenia: skupienie uwagi na siłach i zdolnościach menedżera i członków zespołu, tak, by zbudować kulturę zaufania, zaangażowania i współpracy prowadzącą do ponadprzeciętnych wyników.

Efekt uzyskamy poprzez: skoncentrowanie się na wątkach: konceptualnym i praktycznym; pierwszy z nich to refleksja dotycząca zarządzania ludźmi opartego na intensyfikacji ich cech pozytywnych i zdolności, motywującego i zgodnego z ich oczekiwaniami kulturowymi; drugi – ćwiczenie umiejętności zarządczych i czynników wzmacniających szeroko rozumianą współpracę w zespole.

Korzyści ze szkolenia: wszechstronny rozwój kompetencji i umiejętności menedżerskich, tworzenie kultury zespołu, sprzyjającej wykorzystaniu różnorodności, współpracy i synergii, w efekcie końcowym wzrost wydajności i lepszy wynik finansowy.

Metodyka: lecturette, przykłady, ćwiczenia indywidualne i w zespołach, dyskusja, analiza przypadków, critical incidents, ilustracje filmowe, sesje O & A. Szkolenia są interaktywne i skłaniają do refleksji i samodzielnego wyciągania wniosków.

Acculturation training for expatriates preparing themselves to work in Poland

Program:

The one day course will cover:

  • geography, demography and politics of contemporary Poland
  • history: the state, the land and the people
  • roots and fundamental dimensions of today’s Polish culture
  • the social environment
  • professionally designed exercises will reveal prominent features of your own national culture
  • thus enabling a comparison of both: the expatriate trainees and host-country national cultures
  • similarities and cross-cultural differences will be exposed and explained in order to find reasonable solutions in a nonjudgmental way
  • the influence of Polish national culture on corporate culture will be presented
  • together with values impact on workers behavior
  • Polish traditions, culturally dependent habits, customs and social norms will be discussed
  • important aspects of everyday life, like security, educational possibilities for children, shopping, driving and traffic, local cuisine, transportation, medical services, cultural facilities and leisure time suggestions will be covered

The training is highly interactive. Didactic and experiential learning techniques are used – a balanced mix, including lectures, lecturette, case studies, critical incidents, and exercises. The trainees become aware of their own cultural conditioning and of the contrasting host-country culture. Cross cultural differences are clarified and reconciled with local norms, leading to an enrichment of the expatriate repertoire of social skills. Trainees will be able to function more efficiently in the new social environment without threatening their own cultural roots. Learning of new behaviors, better suited to the host culture will not only reduce uncertainty and stress, but also result in social acceptance and increased interpersonal effectiveness in both business and social environments

The training group should not exceed 10 persons (if possible)

Language: English

Napisz do nas

Jeśli są Państwo zainteresowani prosimy o kontakt, prześlemy szczegółowy program dostosowany do Państwa potrzeb i oczekiwań.

Jesteś zdecydowany?

Serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszą firmą.
Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, dostosowując się do jego potrzeb.

Kontakt

Nasza lokalizacja

Mariana Sengera "Cichego" 6/1
02-790 Warszawa

Zadzwoń do nas

Napisz do nas